Friday 22 February 2013

Luahan hati

Kuat ke aku?? Bila kita bersyukur, pasti kita kan berasa lapang dengan apa yang kita ada. Aku kena belajar untuk menghargai, lebih menghargai apa yang telah dikurniakan oleh Allah kepada aku, barulah hidup aku akan bahagia dan gembira, at the same time, hati dan jiwa aku pun akan tenang. aku jugak kena selalu dekat dengan Allah, jangan tinggal solat, selalu baca quran dan berpuasa, tutup aurat dan jadi isteri yang solehah. Jiwa manusia tidak akan berasa sunyi, kosong dan resah, kalau dia dekat dengan Allah. 

Ya Allah..dan hari ni..aku dah minta sesuatu yang buat suami aku jadi serba salah. Sepatutnya, aku kena paham keadaan suami aku buat masa sekarang. Sian suami aku, sekarang dia dah jadi serba salah. Suami aku memang tak sehebat cam laki len, tak sekaya cam laki len, tak sekacak cam laki len, tapi, dia ada hati yang sangat baik., dia suami yang penyayang. Cukup la semua tu..sebab aku dah cukup bahagia dengan dia dengan sikap dia macam tu. 

Ya Allah, permudahkan urusan aku dan suamiku, cukupkan kami dengan apa yang perlu sahaja di dunia ini, supaya kami tidak leka untuk mengingatiMu, jauhkan kami dari azab neraka, pertemukan kami di syurga sebagaimana Engkau pertemukan kami di dunia..Ya Allah..sesungguhnya Engkaulah yang maha pemurah lagi maha pengasihani, murahkanlah rezeki suamiku Ya Allah, peliharalah iman dan jiwanya ya Allah..jauhkanlah dia dari malapetaka Ya Allah.amin.


Sumber : Google

Ya Allah..jadikanlah aku seorang isteri yang solehah.amin..

No comments:

Post a Comment